تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ 15 ربيع ثاني 1446 Friday, 18 October , 2024
0
همایش بزرگداشت حافظ با حضور چهره بین المللی و ماندگار ادبیات برگزار شد

دکتر رستگار فسایی: برگزاری چنین برنامه را می ستایم ، نشان از فهم فرهنگی بالای این استان است/ درخشان: حافظ و مفاخر فرهنگی از مولفه قدرت فرهنگی و تمدنی ایران در دنیا می باشند

  • کد خبر : 13859
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
دکتر رستگار فسایی: برگزاری چنین برنامه را می ستایم ، نشان از فهم فرهنگی بالای این استان است/ درخشان: حافظ و مفاخر فرهنگی از مولفه قدرت فرهنگی و تمدنی ایران در دنیا می باشند
مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ،مردمی پاک دل و نیک نهادی هستند که در دل تاریخ،دل و جان خود را به شاهنامه فرستادند و در نتیجه با شاهنامه زندگی کردند و با شاهنامه به خاک سپرده خواهند شد.

به گزارش بازتاب فردا ؛به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛دکتر امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیین گرامی داشت لسان الغیب (حافظ شیرازی)به مناسبت هفته جهانی گرامی داشت حافظ با حضور استاد منصور رستگار فسائی، چهره بین المللی و ماندگار ادبیات ایران، حافظ شناس ، از شاعران فرهیخته و حافظ پژوه برگزار شد.

امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این بزرگداشت گفت: حافظ شیرازی شاعر پرآوزه ایران نامش و نشانش به بلندای تاریخ ادبیان و شعر و ادب جهان است.
درخشان با بیان اهمیت و ضرورت توجه به اندیشه مفاخر فرهنگی و ادبی خاطرنشان کرد : نقطه قوت و قلب اولویت ها و رسالت های ما در حوزه فرهنگ توجه به مفاخر بزرگ فرهنگی ، هنری و ادبی است.
وی با بیان اینکه مفاخر فرهنگی از مهمترین سرمایه های فرهنگی ما در دنیا شناخته شده اند تصریح کرد: سند هویت بخش فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی حافظف فردوسی، سعدی و سایر بزرگان فرهنگی ، هنری و ادبی ما می باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، کهگیلیویه و بویراحمد را از خواستگاه های مهم فرهنگ و هنر ایرانی دانست و گفت: شاهانه خوانی از ذائقه های مهم مردم استان در عرصه اجتماعی است.
در ادامه دکتر منصور رستگار فسایی از بزرگان حافظ شناسی، نیز در این آیین گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ،مردمی پاک دل و نیک نهادی هستند که در دل تاریخ،دل و جان خود را به شاهنامه فرستادند و در نتیجه با شاهنامه زندگی کردند و با شاهنامه به خاک سپرده خواهند شد.
دکتر منصور رستگار فسائی ادامه داد: دیار شما دیاری است که هر کسی که روح ایرانی دارد،به این دیار می بالد. شما سرافرازی ایران اید و اندیشه ی شما به حدی است که فردوسی در طوس آرزو می کند که در اینجا باشد.
وی ادامه داد:حافظ شیراز،شاگرد و دست پرورده و مکتب رفته ی فردوسی است و در واقع می توان گفت،حافظ یک روی دیگر سکه ی ایران است که روی دیگرش فردوسی است.
دکتر رستگار فسایی افزود: نباید فراموش کنیم که با وجود فاصله بسیار شیراز با طوس اماحافظ بسیار به فردوسی نزدیک است،تا حدی که می توان گفت،حافظ دست پرورده ی فردوسی است.
این استاد بین المللی ادبیات فارسی ایران افزود: حافظ در دورانی زندگی می کرد که مغول به ایران حمله کرد ولی در ذهن حافظ هرگز سلطه بیگانگان پذیرفتنی نیست.

لینک کوتاه : https://baztabfarda.ir/?p=13859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها