تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
7
استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

تجمع انتخاباتی در مکان های مسقف ممنوع

  • کد خبر : 2499
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
تجمع انتخاباتی در مکان های مسقف ممنوع
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تجمع در مکان‌های مسقف ممنوع و درفضا‌های باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شوند.

بازتاب فردا/استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تجمع در مکان‌های مسقف ممنوع و درفضا‌های باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شوند.

 

حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: روند کاهشی ابتلا و بستری‌ها بسیار کند شده است.

وی با بیان اینکه اگر دستورالعمل‌های بهداشتی جدی گرفته نشود به وضیت خطر و قرمز برمی گردیم، ادامه داد: تا زمانی که ۷۰ درصد مردم استان واکسینه شوند به نقطه امن نمی‌رسیم هرچند باید تا آن زمان از ماسک استفاده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بعد از یک سال از شیوع ویروس کرونا همچنان باید تذکر داد که چرا همچنان مراسم تشیع با تجمع برگزار می‌شود.

کلانتری افزود: فرمانداران باید طبق مصوبات قبلی جلسات ستاد کرونا با کسانی که مراسم تشییع جنازه برگزار می‌کنند برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه تالار‌های عروسی که مجوز ندارند باید پلمب شوند؛ ادامه داد: پاساژ‌ها و اصنافی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید سه هفته پلمب شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد که همچنان روز‌های چهارشنبه پنجشنبه و جمعه سفر به شهرستان‌های نارنجی و قرمز ممنوع است.

کلانتری در خصوص برگزاری جلسات انتخاباتی گفت: تجمعات در مکان‌های مسقف ممنوع و درفضا‌های باز باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شوند.

پرویز یزدان‌پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه گفت: بیشترین شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های لنده، باشت و کهگیلویه است.

وی در خصوص واکسیناسیون نیز افزود: تاکنون ۳۱ هزار و ۹۸۷ واکسن وارد استان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه دیروز ۳۷۰ تست پی سی آر انجام شده است ادامه داد: ۳۲ درصد از این تست‌ها مثبت بود.

یزدان‌پناه برگزاری نشست‌های انتخاباتی را از جمله مهمترین عواملی دانست که باعث شیوع کرونا شود. سه شهرستان بویراحمد گچساران و کهگیلویه هم چنان نارنجی هستند.

بانشی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در هفته گذشته دو هزار و ۶۵۶ بازدید از صنوف انجام شده است که ۱۲ واحد پلمب شده است.

وی افزود: رعایت بهداشت فردی ۸۶ و استفاده از ماسک ۸۷ و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۸۴ درصد بوده است.

بانشی ادامه داد: دفاتر پیشخوان‌، آرامستان‌ها و پاساژ‌ها هم چنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند. امتحان مدارس یک نقطه خطر است ک باید جدی گرفته شود.

محمدی، مدیرکل شرکت حمل و نقل و پایانه‌های استان نیز در این جلسه گفت: در اردیبهشت ماه هشت شرکت حمل و نقل به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به کمیسیون تخلفات معرفی شدند.

وی با بیان اینکه تاکسی‌های درون و برون شهری باید سه نفر مسافر جابجا کنند ادامه داد: شهروندان در صورت هرگونه تخلف می توانند به سامانه ۱۴۱ پایانه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای اطلاع دهند.

جانشین فرمانده انتظامی استان هم در این جلسه گفت: در سه روز گذشته ۲۹۰ خودرو برگشت داده شده است.

سرهنگ صالحی افزود: بیشترین رفت و آمد‌ها در استان در نیمه شب است که دلیل آن بی اطلاعی و اگاهی بخشی استان‌های همسایه است.

وی گفت: ستاد هر کاندیدا‌هایی در خصوص دستورالعمل‌های بهداشتی تخلف کند برابر قانون با آن‌ها برخورد می شود./صدا و سیما

لینک کوتاه : https://baztabfarda.ir/?p=2499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها