تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ 5 ربيع أول 1446 Sunday, 8 September , 2024
1
خسرو معتضد در اختتامیه جام رسانه امید:

پیشرفت های پس از انقلاب در قالب فیلم سینمایی تبیین شود

  • کد خبر : 12909
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۵۸
پیشرفت های پس از انقلاب در قالب فیلم سینمایی تبیین شود
تاریخ نگار و نویسنده ایران گفت:پیشرفت های پس از انقلاب در قالب فیلم سینمایی تبیین شود تا مردم از خدمات نظام آگاهی یابند.

به گزارش بازتاب فردا: خسرو معتضد در اختتامیه جام رسانه امید با اشاره به تاریخچه ایران و تحولات اجتماعی و اقتصادی که در طول زمان اتفاق افتاد افزود:در دوران شاهنشاهی، انقلاب ایران، وضعیت آموزش و بهداشت، و همچنین پیشرفت‌های زیرساختی مانند جاده‌ها و ساختمان‌ها وضعیت نامناسبی داشتند

وی به نقش رسانه‌ها در انعکاس این تحولات و اهمیت اطلاع‌رسانی درست و دقیق به مردم را متذکر شد و گفت:این موضوعات بسیار مهم و حیاتی هستند چرا که تاریخ و پیشرفت‌های یک کشور باید چه در داخل و چه در خارج از کشور تبیین شوند.

معتضد با بیان اینکه رسانه‌ها، به ویژه صدا و سیما، می‌توانند با پخش برنامه‌های آموزشی و مستنداتی که به تاریخ و فرهنگ ایران می‌پردازند، نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند تاکید کرد:پیشرفت های ایران اسلامی باید بصورت فیلم سینمایی پخش شوند تا مردم آگاه شوند .

وی با اشاره به آمارها و چالش های ایران قبل از سال اشاره کرد و گفت :آخرین رقم مطبوعات ما ۱۳۳ روزنامه است که مربوط به سازمان های دولتی بود و ۶۰ مجله را در آن زمان تعطیل کردند.

معتضد بیان کرد :انقلاب هرجایی شود علت دارد و باید مردم بدانند انقلاب ایران یک ضرورت بود.

وی با بیان اینکه ۵۳ سال زمان کمی نبود گفت :۴۶درصد ایران زیر خط فقر زندگی میکردند و حدود۴ میلیون یعنی ۱۲ درصد سوءتغذیه شدید داشتند.

وی نرخ بیسوادی در روستاها را حدود هفتاد درصد خواند و گفت: ایران در حیطه سواد آموزی کمتر از همه جا بود، یعنی فقط یک سوم از زنان و دختران ایران سواد داشتند آن هم در حد ابتدایی بود.

وی گفت: وضعیت مسکن طبق اطلاعات نفوس و مسکن از حدود ۳۳ میلیون و هفتصد هزار نفر قریب به یک میلیون هفتصد هزار نفر در خانه های کپری زندگی می کردند.

وی همچنین گفت: حدود یک سوم از جمعیت ایران در خانه های یک اتاق زندگی می کردند که کل زندگی آنها محصور به همین یک اتاق بود.

معتضد به آمارهای سال ۵۵ در مورد وضعیت لوله کشی آب شرب اشاره کرد و گفت :کمتر از ده درصد جمعیت شهری آب لوله کشی و حدود ۷۸ درصد از جمعیت روستایی فاقد آب لوله کشی بودند .

وی گفت :ازهر پنج کودک ایرانی ،چهارکودک قبل از رسیدن به نوجوانی از بین می رفتند .

این تحلیل گر و تاریخ نگار گفت :در سال ۵۲ ،صادرات نفت کشور به ۶ میلیون بشکه رسیده بود که ۹۰ درصد آن صادر میشد و مردم ایران از تاپاله گاو بعنوان سوخت استفاده می کردند.

وی سهم بودجه در حوزه بهداشت در سال ۵۵ را تنها یک درصد عنوان کرد .

#پیشرفت_ایران

#رسانه_امید_آفرین

#جام_رسانه_امید

#پیشرفت_کهگیلویه_و_بویراحمد

لینک کوتاه : https://baztabfarda.ir/?p=12909

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها