تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ 5 ربيع أول 1446 Sunday, 8 September , 2024
2

فریادهای خاموش خاییز؛ بلوط‌ها جان می‌دهند/نبرد با شعله های خشم را ببینید

  • کد خبر : 13264
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
فریادهای خاموش خاییز؛ بلوط‌ها جان می‌دهند/نبرد با شعله های خشم را ببینید

بازتاب فردا/صدای دلنشین پرندگان خاییز،اواز گوش نواز این موجودات زیبای پروردگار ، زیبایی طبیعی خاییز را تداعی می‌کنند. پرندگانی که با نغمه‌های خود یادآور ارامش طبیعت بکر و نفس ادمیست. آری خاییز جان ماست ،نفس ما به بلوط های پیوند خورده که سراسر نماد صلابت و استواری این منطقه هستند خاییز در حال نابودیست. این […]

بازتاب فردا/صدای دلنشین پرندگان خاییز،اواز گوش نواز این موجودات زیبای پروردگار ، زیبایی طبیعی خاییز را تداعی می‌کنند. پرندگانی که با نغمه‌های خود یادآور ارامش طبیعت بکر و نفس ادمیست.

آری خاییز جان ماست ،نفس ما به بلوط های پیوند خورده که سراسر نماد صلابت و استواری این منطقه هستند

خاییز در حال نابودیست. این درختان کهن،این اصالت های شگرف که سال‌ها به زمین سایه می‌افکنند و محل امن و ماوای پرندگان و عابران و کوهنوردان بوده.

خاییز برای حیات منطقه ،برای ما آدمیان همه اهمیت است

اما اکنون به دلایل مختلفی همچون بی‌توجهی ، تغییرات اقلیمی و وجود انسان های بی خردی که لحظه ای به عاقبت خاییز ،پرندگان و بلوطش نیاندیشیدند در حال خشکیدن و سوختن و خاکستر شدن هستند.

بلوط ها یکی یکی ایستاده جان می دهند و با افتادن هر بلوط انگار تکه ای از جانمان جدا میشود و با از بین رفتن طبیعت بکر خاییز، صدای شیون و ناله و زجه های نیروهای مردمی و کوهنوردانی که به این منطقه عشق می‌ورزند، بلند شده است.

آن‌ها که به همراه دوستداران محیط زیست و کوهنوردان مردانه چهار شبانه روز با دستان خالی به جنگ با آتش رفته اند و از وضعیت بحرانی خاییز شکایت دارند و خواستار توجه و اقدام عاجل مسئولان هستند.

مسئولین کشوری، وزارتی و استانی فریاد مردمان خاییز را بشنوید ،آیا نشنیدید کی می خواهید به این ندای کمک پاسخ دهید.

کی میخواهید اقدامات فوری و برنامه‌های بلندمدت برای حفظ و احیای خاییز را ضرورت بدانید.

.خاییز این اسطوره با صلابت یکی از ارزشمندترین منابع طبیعی کشور است که نیازمند توجه ویژه و همکاری همگانی است.

خاییز خاکستر شد اما نسل آینده شما را هرگز نخواهند بخشید

دیروز یادواره شهدای هلال احمر در استان برگزار شد. آیا این رویداد نمی‌توانست فرصتی باشد برای بسیج نیروهای امدادی و جلب توجه به بحران خاییز.

اگر نیروهای امدادی هلال احمر که دست و کم شاید هزار نفر در این یادواره شرکت داشتند، به سوی خاییز هدایت می‌شدند، شاید اکنون وضعیت بهتری داشتیم.

قطعا شهدا راضی بودند ،شهدایی که در زمان مناسب بر حسب عقل و خرد خود وظیفه دانستند برای دفاع از این همین خاک،ازهمین آب و همین انسان ها و ناموس خود جان را در کف دست بگذارند و لبیک گفتند

امروز خاییز نیز ناموس این خاک است اما دریغ از بجا آوردن وصایای شهدا

خاییز تو ای میراث گرانبهای نسل های اینده استوار بمان شاید خداوند بارانی از پاییز و زمستانش ببارد/حمیده تابش نژاد

لینک کوتاه : https://baztabfarda.ir/?p=13264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها