تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024
1
بهزیستی کهگیلویه ،

جهاد به سبک دهه هشتادی های مدرسه مفید قیطریه تهران/دستان پرمهری که به یاری محرومین شتافتند

  • کد خبر : 13550
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
جهاد به سبک دهه هشتادی های مدرسه مفید قیطریه تهران/دستان پرمهری که به یاری محرومین شتافتند
جهادگران امروز هم مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس در ازای وقت و توانی که صرف خدمت به خلق می‌کنند مزد نمی‌طلبند که بالعکس دارایی اندک خود را نیز صرف محرومان می‌کنند

به گزارش بازتاب فردا/تعدادی از دانش آموزان دبیرستان مفید قیطریه تهران در این روزهای گرم، شهرستان کهگیلویه را برای فعالیت جهادی‌ خود انتخاب کردند.

جهادگران امروز هم مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس در ازای وقت و توانی که صرف خدمت به خلق می‌کنند مزد نمی‌طلبند که بالعکس دارایی اندک خود را نیز صرف محرومان می‌کنند.

جهادگران دهه هشتادی که این روزها در آفتاب سوزان کهگیلویه در روستاهای این شهرستان با روحیه ای جهادی مشغول به ارائه خدمت هستند.

جهادگران دبیرستان مفید تهران که با هدف کمک به مناطق محروم هر سال در یکی از مناطق محروم کشور اقدام به برگزاری اردوی جهادی می‌کنند، در همین راستا این بار این مجموعه مسافرت جهادی خود را در روستاهای دره لبک، سوق، راک کهگیلویه و روستای القچین چرام برپا کردند.

علی‌رضا رضایی نیا سرپرست این گروه در همین راستا اظهار داشت: امسال در تابستان ۱۴۰۳ به شهرستان کهگیلویه آمده ایم و دانش آموزان ما در چند پروژه ساختمانی مشغول به خدمت هستند.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه ای جهادگران ما در حال دیوار کشی و انتقال آجر ها به بالای ساختمان هستند اظهار داشت:هدف از برگزاری این اردوهای جهادی  آشنایی دانش آموزان با مناطق محروم می باشد که دانش آموزان ما نیازی های مناطق محروم را حس کنند و طبیعتاً توی روحیه و ادامه کار و زندگی شان تاثیر گذار خواهد بود.

سید حمزه محقق زاده در حاشیه بازدید از این گروه‌های جهادی، اظهار کرد: گروه‌ جهادی دبیرستان مفید قیطریه تهران برای کمک‌رسانی به مددجویان بهزیستی در شهرستان کهگیلویه حضور پیدا کردند که خوشبختانه شاهد عملکرد مطلوبی از آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه گروه جهادی دبیرستان مفید متشکل از چهار تیم ۷۰ نفر است، افزود: این گروه در هفت روز کاری در سطح شهرستان کهگیلویه به ساخت منازل مددجویان بهزیستی مشغول است.

فرماندار کهگیلویه یکی از هدف های مهم گروه‌های جهادی را کمک و مساعدت به مددجویان در نهادهای حمایتی مانند بهزیستی، کمیته امداد و… عنوان کرد.

محقق زاده با ابراز خرسندی از تداوم حرکت این گروها اضافه کرد:  امیدواریم که این روند و مساعدت از طریق گروه‌های جهادی دانشجویی و دانش آموزی در سطح شهرستان تداوم پیدا کند تا شاهد خدمت‌رسانی بیشتر به جامعه‌ مددجویان در حوزه های مختلف باشیم.

علی اصغر شکرایی در خصوص گروه جهادی دبیرستان مفید تهران در کهگیلویه، گفت: این گروه در قالب یک طرح جهادی اقدام به شهرستان آمدند.

وی خاطرنشان کرد: در این اردو جهادگران دهه هشتادی چهار پروژه ساختمانی مددجویان بهزیستی در روستاهای دره لبک، راک، سوق و روستای القیچین چرام را سعی بر تکمیل آن ها دارند.

رئیس بهزیستی کهگیلویه با اشاره به اینکه این جهادگران دهه هشتادی در قالب چهار گروه ۱۵ نفره هستند، افزود: در کنار چهار پروژه ساختمانی که خود جهادگران مشغول به خدمت هستند، سه پروژه ساختمانی دیگر مددجویان نیازمند را به علت کمبود نیرو حمایت مالی می‌کنند.

یکی دیگر از جهادگران مدرسه مفید که سال دوم حضورش در این اردو هست گفت: یکی از سنت های دبیرستان مفید این است که هر سال در قالب اردوی جهادی به مناطق محروم کمک می‌کنند.

وی به گرمای طاقت فرسای کهگیلویه اشاره کرد و گفت: در این هوا گرم کار کردن سخت هست اما در کنار هم بودن ما و تلاش برای تکمیل منزل مسکونی یک نیازمند سختی کار را برطرف می‌کند و لذت‌بخش می‌شود.

لینک کوتاه : https://baztabfarda.ir/?p=13550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها