تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ 5 ربيع أول 1446 Sunday, 8 September , 2024
0
به پیشنهاد هیئت‌های مذهبی/

از پیشکسوت تعزیه خوانی در سوق تجلیل شد

  • کد خبر : 13337
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۳۱
از پیشکسوت تعزیه خوانی در سوق تجلیل شد
با حضور سید رضا افتخاری مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلیویه و بویراحمد، کیانی امام جمعه سوق، تعزیه خوانان، مدیرعامل موسسه هنرهای نمایشی استان و هیئت های مذهبی از پیرغلام و پیشکسوت تعزیه خوانی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش بازتاب فردا ، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا افتخاری مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلیویه و بویراحمد در نشست با هیئت های مذهبی شهر سوق گفت: برگزاری مجالس تعزیه خوانی و ظرفیت‌های بالای این هنر بزرگ و انتقال بسیاری از مفاهیم ازاین راه و اینکه به ثبت ملی رسیده نشان از بازدهی بالا و مثبت این هنر مقدس دارد.

سید رضا افتخاری خاطرنشان کرد: قیام امام حسین (ع) در عاشورا از ماندگارترین قیام های تاریخ بشریت به شمار می آید.

وی با بیان اینکه هنر تعزیه از اثر گذارترین هنرهای آیینی به شمار می رود، اظهار داشت: با این هنر ارزشمند می توان پیام های زیادی را به جامعه منتقل کرد.

سید حمدالله شاهی سوق متولد ۱۳۲۷ هجری شمسی در سوق از توابع شهرستان کهگیلویه است.

او از سن ۹ سالگی با شبیه خوانی عبدالله ابن امام حسن (ع) بپاس عشق و علاقه ای که به امام حسین علیه السلام داشتند پا به عرصه تعزیه خوانی گذاشت و تا کنون در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در ایام محرم و صفر خیمه تعزیه را علم می کند.

شاهی سوق تعزیه را با شبیه خوانی عبدالله بن حسن آغاز، پس از فوت زنده یاد خداخواست محمدی و مقبولیتی که ایشان داشت بنا به پیشنهاد زنده یاد ملاحسنقلی امیری شبیه امام حسین (ع) را بازی کرد، و هرساله در تاسوعا و عاشورای حسینی تاکنون شبیه امام را بازی می کند.

این پیرغلام وپیشکسوت هنرتعزیه خوانی بیش از۶۰ سال سابقه تعزیه خوانی وهمچنین مداحی برای سرور سالار شهیدان را در رزومه خود دارد.

لینک کوتاه : https://baztabfarda.ir/?p=13337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها