تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ 15 ربيع ثاني 1446 Friday, 18 October , 2024
0

آتش‌سوزی‌های پیاپی در کوه خاییز/ هزینه‌ها را برای پیشگیری خرج کنید، نه خاموش کردن آتش/ تشکل‌های زیست‌محیطی در خط مقدم/نجات طبیعت یا سودآوری پنهان؟

  • کد خبر : 13306
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷
آتش‌سوزی‌های پیاپی در کوه خاییز/ هزینه‌ها را برای پیشگیری خرج کنید، نه خاموش کردن آتش/ تشکل‌های زیست‌محیطی در خط مقدم/نجات طبیعت یا سودآوری پنهان؟

نماینده تشکل‌های زیست‌محیطی استان پرده از راز آتش‌سوزی‌های مشکوک برداشت.

به گزارش بازتاب فردا، علی رکان، نماینده تشکل‌های زیست‌محیطی استان، اظهار داشت: کوه خاییز و دیگر مناطق استان هر ساله در آتش می‌سوزند و تنها کاری که دولت انجام داده در بحث خاموش کردن آتش است که متأسفانه کارساز نبوده و هیچ‌وقت به این فکر نکرده‌ایم که چگونه می‌توانیم جلوی آتش‌سوزی را بگیریم.

وی افزود:امروزه در سایت‌های مختلف، هر اداره و گروهی خاموش کردن کوه خاییز را به خودشان ربط می‌دهند در صورتی که متأسفانه تا جایی که امکان داشت، بیشتر مناطق از بین رفته‌اند.
رکان ضمن تشکر از زحمات مردم و ادارات، گفت: شرایط کوه خاییز طوری است که کاری از دست کسی بر نمی‌آید و در حالت عادی هم تردد در آن سخت است، چه برسد به روزهای آتش‌سوزی.

نماینده تشکل های زیست محیطی استان تاکید کرد:متاسفانه کمتر از تشکل‌های زیست‌محیطی و دیگر موسسه‌های مردم‌نهاد و مردم بومی و محلی که داوطلبانه ، خیرخواهانه و بدون هیچ چشم‌داشتی تلاش می‌کنند، صحبت می‌شود.
رکان خاطر نشان کرد:هر ساله هم کتبی و هم شفاهی در جلسات مختلف داد و فریاد زده‌ام و گفته‌ام که حاضرم یک صدم همین هزینه آتش‌سوزی را جهت حفاظت از آن در ۵ ماه از سال با کمک مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی استان انجام دهم که هیچ آتشی نباشد.
وی در پایان گفت: گاهی اوقات فکر می‌کنم و واقعا شک دارم شاید سودی در آتش‌سوزی‌ها باشد، چرا که همه این مناطق هر ساله از قبل مشخص است که می‌سوزند و حتی نقطه آتش‌سوزی هم مشخص است، ولی هیچ برنامه‌ای جهت جلوگیری از آن انجام نمی‌دهیم با وجود اینکه خوب می‌دانیم که می‌توانیم.
رکان ابزار امیدواری کرد: انشالله با کمک تشکل‌های زیست‌محیطی استان و دیگر ذینفعان، به این آتش‌سوزی‌های دلخراش خاتمه دهیم.

لینک کوتاه : https://baztabfarda.ir/?p=13306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها