تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
7

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بخش های چاروسا و دیشموک/احمدزاده: طولانی بودن خط برق منطقه دلیل نوسانات برقی/احداث ورزشگاه برای بانوان/حجت الاسلام صلواتی؛گازرسانی به قلعه رییسی و دیشموک انقلاب گاز رسانی بود

  • کد خبر : 5504
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بخش های چاروسا و دیشموک/احمدزاده: طولانی بودن خط برق منطقه دلیل نوسانات برقی/احداث ورزشگاه برای بانوان/حجت الاسلام صلواتی؛گازرسانی به قلعه رییسی و دیشموک انقلاب گاز رسانی بود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد(۱۴ آبان ماه1400) در دومین سفر خود به کهگیلویه ابتدا از پروژه ملی دهدشت_پاتاوه و جاده فرعی دم عباس_زیرنابازدید کرد.

بازتاب فردا/استاندار کهگیلویه و بویراحمد(۱۴ آبان ماه۱۴۰۰) در دومین سفر خود به کهگیلویه ابتدا از پروژه ملی دهدشت_پاتاوه و جاده فرعی دم عباس_زیرنابازدید کرد.

دکتر احمدزاده و هیات همراه پس از زیارت امام زاده نورالدین به شهدای این روستا ادای احترام کردند.

در این سفر معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد،فرماندار،مسئول دفتر نماینده کهگیلویه،سازمان برنامه ریزی استان، مدیران کل برق، آبفا، آب منطقه ای، جهادکشاورزی، جمعیت هلال احمراستان ، فراورده های نفتی،معاون راه و روستایی، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی،استاندار را همراهی کردند.

نماینده مردم روستای دم عباس مشکلات این روستا را نامناسب بودن جاده زیرنا و عریض نبود جاده، مشکل انتن دهی و اینترنت،آب شرب، اب کشاورزی عنوان کرد.

استاندر کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید اظهار داشت: هم در حال کار هستیم و هم اعتبار لازم برای مشکلات در نظر گرفته شده است

احمد زاده گفت:باید اعتبارات استانی را تقویت کنیم وبا تعریض جاده دسترسی لازم به منطقه انجام شده و با این دسترسی ها در حوزه گردشگری و راهداری پیشرفت خواهد شد.

وی با اشاره به کارهای انجام شده در این روستا گفت: کارهایی انجام شده اما کافی نیست وبرای طرح هادی و دسترسی ها و شبکه گازرسانی باید تلاش بیشتری شود.

استاندار کهگیلویه در ادامه از روستای چم لپو بازدید و با مردم دیدار و گفتگو کردند.

استاندار کهگیلویه از نزدیک مشکلات مردم منطقه جاورده را بررسی کردند.
احمدزاده یکی از دغدغه های مهم مردم این منطقه را راه ارتباطی عنوان کرد و گفت: بخشی از مشکلات به نبود قیر بر می گردد که انشاءالله تا یک ماه آینده این مشکل حل خواهد شد.

وی افزود؛ احداث جاده فرعی چاروسا_ دم عباس_ زیرنا یکی دیگر از مطالبات مردم است که بزودی حل میشود.
دکتر احمد زاده با بیان مشکل مردم در بحث گازرسانی گفت: باید تلاش کنیم ادامه گاز رسانی به روستاهای بخش قلعه رییسی و دیشموک با سرعت بیشتری انجام بپذیرند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شهرستان شدن بخش های چاروسا و دیشموک گفت: مقدمات این کار فراهم شده و انشاءالله بزودی خبرهای خوبی خواهید شنید.

کاهش ولتاژ برق، نبود شاخه ای از کمیته امداد در دهستان جاورده، کمبود امکانات اموزشی و بهداشتی، امکانات ورزشی از دیگر مشکلات مردم بود که استاندار در این جلسه از مدیران خواست تا در خصوص این خواسته ها اقدامات لازم را انجام و نتیجه را اعلام نمایند.

در ادامه این بازدید ها مقصد به قلعه رییسی رسید

حجت الاسلام صلواتی خطیب نماز جمعه قلعه رییسی در حضور استاندار ده مشکل اساسی و قدیمی این شهر را در خطبه های خود بیان کرد.

صلواتی اولین مشکل زیربنایی را نبود ایستگاه برق در منطقه دانست و گفت: پمپ چاه های اب بر اثر ولتاژ،پایین و نوسانات برقی نیم سوز شدند که انتظار می رود برای احداث ایستگاه برق چاره اندیشی شود.

وی به بیکاری و اشتغال جوانان چاروسا اشاره کرد و گفت:از ظرفیتشان در مدیریت های استانی استفاده کنید.
خطیب نماز جمعه قلعه رییسی به حوزه گردشگری و کشاورزی اشاره کرد و گفت:ظرفیت های بسیار بالایی داریم که از امکانات اولیه محروم هستیم و نیاز به فرهنگ سازی و اموزش همگانی داریم.

وی ضعف سیگنال های انتن دهی و اینترنت،نبود ورزشگاه و راه مناسب را از دیگر مشکلات بخش عنوان کرد.

حجت الاسلام صلواتی گازرسانی به قلعه رییسی و دیشموک را انقلاب گازرسانی دانست و گفت:گازرسانی به دیشموک و قلعه رییسی در دولت گذشته نمونه کار جهادی بود که از مدیر عامل گاز استان تقدیر میکنم و انتظار می رود مثل همان اوایل طرح جهادی عمل کند و به این مهم سرعت ببخشد.

صلواتی با بیان قدیمی بودن تاسیسات ابرسانی برخی روستاها گفت:عامل پیشرفت این منطقه حضور بنیادعلوی در این چاروساست.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد نیز در خطبه های نماز جمعه قلعه رییسی اظهار داشت:خدمات نظام را در مناطق محروم میبینم و چون خودم با درد محرومیت اشنا هستم لذا از ارایه این خدمات قدردانی میکنم.

وی دلیل نوسانات برق در منطقه را طولانی بودن خط برق منطقه دانست و افزود: از سفر دولت خط مکملی برای این افت ولتاژ برق در نظر گرفته شده که این خطوط باید پایدار و بهسازی شوند.

وی به اتصال جاده بخش به محور پاتاوه -دهدشت اشاره کرد و افزود:از سفر رییس جمهور مبالغی برای مناطق محروم در نظر گرفته شد که این مسیر بخش قلعه رییسی را هم شامل میشود.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد مطرح کرد: اینکه برای رفع بیکاری جوانان فقط به انتظار استخدام در دستگاه های دولتی باشیم درست نیست و مشکلی حل نمیشود، باید از ما وام های کم بهره و تسهیلات برای راه اندازی طرح ها بخواهید.

احمد زاده ادامه داد:البته برای معضل اشتغال بر روی پروژه های بزرگی چون احداث کارخانه فولاد ،سرامیک، پتروشیمی نیروگاه های برق و… دنبال سرمایه گذار هستیم.

این مسوول بیان کرد:تا حدود یک ماه دیگر با رفع معضل قیر در کشور مشکل بسیاری از راه های روستایی این دو بخش نیز رفع میشود.

وی با اشاره به کار جهادی مدیر عامل گاز گفت:همانطوری که امام جمعه قدردان شما بودند این کار را تسریع ببخشید و من کاری به پیمانکار ندارم مدیر باید جوابگو باشد و کار جهادی، فوری، دلسوزانه و همراه با فرهنگ صادقانه،بدون دروغ با مردم را مطالبه میکنم.

وی همچنین از پیگیری های خود برای حضور بنیاد علوی در قلعه رئیسی هم گفت و ادامه داد:آقای شهابی برای رفع مشکل اینترنت و همینطور صداوسیما در این بخش باید اعتبار در نظر گرفته شود.

احداث ورزشگاه برای بانوان وعده ای بود که استاندار داد و گفت:مدیران پای کار بیایند و پاسخگوی اعمال خود باشند و بعد از بازدید از تمام نقاط استان دوباره به اینجا بر میگردم و جواب میخواهم.

گزارش:حمیده تابش نژاد

لینک کوتاه : https://baztabfarda.ir/?p=5504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها