تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
6
به نگارش

مرکز رشد دهدشت بستری برای حمایت از “هُنر” و”هُنرمندان”

  • کد خبر : 7618
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۷:۳۰
مرکز رشد دهدشت بستری برای حمایت از “هُنر” و”هُنرمندان”
در عصر جدید، هنر دیگر یک ماهیت انتزاعی و سرگرمی نیست به عبارتی نباید هم باشد ، بلکه هنرمند و خالق آثار هنری باید امرار معاش و درآمدش را با حاصل خلاقیت هایش گره بزند.

بازتاب فردا /شهریار جمالی؛ در عصر جدید، هنر دیگر یک ماهیت انتزاعی و سرگرمی نیست به عبارتی نباید هم باشد ، بلکه هنرمند و خالق آثار هنری باید امرار معاش و درآمدش را با حاصل خلاقیت هایش گره بزند.

 

خلاقیت یکی از ویژگی های جاری در فرهنگ و هنر این مرز و بوم است، نمود بارز آن را می توانیم در بسیاری از ابنیه ها و آثار به جای مانده از گذشتگانمان که با ترکیب کاشی کاری ها، حجاری ها، نگارگری ها، خوشنویسی ها و ده ها و صد ها هنر ایرانی دیگر همراه بوده است ببینیم.

 

با توجه به ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد از قبیل اقلیم و فرهنگ، نیروی انسانی متخصص، هنر بومی و محلی و تمدن کهن آن ، ظرفیت شکل گیری کسب و کار های حوزه ی صنایع خلاق و فرهنگی درکنار فناوری های پیشرفته وجود دارد و بنابراین نیازمند توجه ویژه هستند.

 

شهرستان کهگیلویه با داشتن هنرمندان زبر دست فراوان در حوزه های پیش گفته، اما چالش ها و موانع بسیاری برای پیوند علاقمندی و هنرشان به صنعت و خلق کسب کار دارند.

 

موانعی که پرداختن به آنها و رفع آنها می تواند قابلیت های بالقوه ی این شهرستان را به فعلیت دربیاورد و به شکوفایی چشم گیری برساند.

 

از این رو معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اهمیت جایگاه صنایع خلاق و فرهنگی، یکی از ستادهای راهبری خود را به نام ستاد فناوری های نرم و توسعه ی صنایع خلاق به صورت تخصصی به این بخش اختصاص داده و برنامه ی توسعه ی زیست بوم شرکت های خلاق را بصورت تخصصی برای این موضوع درنظر گرفته شده است.

 

در تعریف شرکت خلاق باید گفت ؛ شرکت هایی هستند که ماهیت رشد آنها خلاقیت و نوآوری برای ارائه ی محصول و خدمات جدید ومدل های نوین کسب و کار در سطح بازار هدف است. رشد و توسعه ی محصولات و خدمات این شرکت ها بر خلاف شرکت های دانش بنیان، محصولات مبتنی بر مبتنی بر فناوری پیشرفته نیست.

 

شرکت های خلاق بیشتر در حوزه های فرهنگی، هنری، خلاق و کسب و کار های نوین مبتنی بر فضای دیجیتال فعالیت دارند و در این زیست بوم در حال رشد هستند.

 

باتوضیحات و تشریحات فوق این نوید را به همه ی هنرمندان خلاق خواهیم داد که مرکز رشد دهدشت یکی از عناصر فعال پارک علم و فناوری استان آماده ی حمایت مادی و معنوی، راهنمایی و تشویق افراد حقیقی و حقوقی فعال در این حوزه ها جهت ورود به صنایع خلاق و ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر خلاقیت و نوآوری است.

لینک کوتاه : https://baztabfarda.ir/?p=7618
  • ارسال توسط :
  • دیدگاه‌ها برای مرکز رشد دهدشت بستری برای حمایت از “هُنر” و”هُنرمندان” بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.

برچسب ها