تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
12

مراجعه کنندگان کرونایی اسفندماه میانگین سنی پایین تری دارند/پذیرش میهمان در نوروز ممنوع!!

  • کد خبر : 678
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸

محمد طاهر طیب زادگان در جلسه شورای اداری در دهدشت به تشریح آخرین وضعیت کرونا از ابتدا تا به امروز در سطح شهرستان پرداخت و اظهار کرد از ابتدای شیوع این ویروس بیش از ۱۹ هزار تست درشهرستان گرفته شده است.

محمد طاهر طیب زادگان در جلسه شورای اداری در دهدشت به تشریح آخرین وضعیت کرونا از ابتدا تا به امروز در سطح شهرستان پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای شیوع این ویروس بیش از ۱۹ هزار تست درشهرستان گرفته شده است.

وی تست های انجام شده در بهمن را قریب به سه هزار تست عنوان و بیان کرد؛ از این مجموعه ۱۸ درصد موارد مثبت بوده است که نسبت به کل سال درصد پایین بود.
طیب زادگان تست‌های انجام انجام شده در اسفندماه را ۳۳۸۰ نمونه موارد مثبت عنوان و افزود:۱۱/۳ موارد مثبت بود و پیش بینی می شود تا پایان اسفند موارد تست ها به ۵ هزار مورد افزایش پیدا می کند.
وی گفت در روش استاندارد برای کنترل بیماری کرونا به ازای هر یک مورد تست مثبت ۱۰ نمونه از موارد تماس شناسایی و تست گرفته می شود و هرچه بیماران در معرض کرونا را زودتر شناسایی کنیم کنترل بیماری راحت تر است.
طیب زادگان آمار فوتی های کرونایی در کهگیلویه از ابتدای کرونا تاکنون را ۶۲ مورد عنوان کرد و افزود: در بهمن ۳ مورد و اسفند ۴ مورد بیمار فوتی کرونایی مثبت قطعی داشتیم.
وی تصریح کرد:موارد مراجعه کننده به اورژانس در اسفند ماه با میانگین سنی پایین تر و در وضعیت شدیدتر بیمای قرار داشتند.

طیب زادگان بیان کرد: بر اساس دستورات وزارت بهداشت یک مورد مثبت انگلیسی در هر شهری گزارش شود فرض را بر آن می گذاریم که بقیه مراجعه‌کنندگان کرونای انگلیسی دارند.

وی با اشاره به اولین مورد کرونا انگلیسی منجر به مرگ در دهدشت گفت: این مورد قبل از مرگ چرخش زیادی داشته است و بر همین اساس از بستگان وی۱۴۰ مورد تست گرفته شدکه یک مورد از اعضای خانواده علامت دار بود و تا پایان دوره بستری شد.
وی تاکید کرد ؛کرونای انگلیسی را نمی‌توان در شهرستان رد کرد به خصوص کسانی که سابقه مسافرت به خوزستان دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با توجه به تعطیلات عید و بحث انتخابات خواستار اجرای یک سری تمهیدات و پروتکل های بهداشتی با قاطعیت بیشتر شد.
وی ابراز امیدواری کرد؛ با بستن ورودی از سمت فیلگاه و تنگه چویل با محوریت بسیج و پلیس راهور دستاورد خوبی در کنترل بیماری کرونا داشته باشند.
به گزارش ندای کهگیلویه و بویراحمد وی افزود؛ برای سلامتی خود و شهروندان از پذیرش میهمان در تعطیلات نوروز امتناع ورزند.مراجعه کنندگان کرونایی اسفندماه میانگین سنی پایین تری دارند/پذیرش میهمان در نوروز ممنوع!!

لینک کوتاه : https://baztabfarda.ir/?p=678

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها