تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
0

دستاوردهای دولت در بخش کشاورزی، افتخارآمیز است / جهاد کشاورزی در بیان خدمات، مظلوم است

  • کد خبر : 12825
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
دستاوردهای دولت در بخش کشاورزی، افتخارآمیز است / جهاد کشاورزی در بیان خدمات، مظلوم است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، گفت: در دو سال اخیر دستاوردهای دولت در تکمیل زیرساخت‌های کشاورزی، زنجیره های تولید، بهره‌برداری از پروژه‌های بر زمین مانده، احیای واحد‌های راکد و افزایش تولیدات دامی و گیاهی افتخارآمیز و قابل دفاع بوده است.

به گزارش بازتاب فردا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سید علی معتمدی‌پور در نشست شورای اداری مجموعه جهاد کشاورزی و ادارات تابعه این سازمان اظهار کرد: در دو سال و نیمی که از عمر دولت جدید گذشته حقیقتا خدمات ارزشمندی در بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد که قطعا نتیجه مدیریت علمی و یکپارچه، همکاری و تلاش تک‌تک همکاران و خود تولیدکنندگان و کشاورزان زحمت‌کش بوده و از این حیث کارنامه دولت در بخش کشاورزی روشن و افتخارآمیز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کنار مدیران و همکاران توانمند و وظیفه‌شناس جهاد، مدیران و کارکنانی هم هستند که بی‌انگیزه هستند و وظایف تخصصی این سازمان را به مسائل سیاسی و جناحی و سیاسی‌کاری گره زدند که خطاب به این دسته از مدیران و کارکنان عرض می‌کنم که جهاد کشاورزی جای هیچ مدیر و کارشناس بی‌انگیزه، سیاست‌زده و کم‌کار نیست و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهم کار مردم و کشاورزان فدای غرض و مرض‌هایی شود که دود آن به چشم کشاورزان برود؛ اینگونه مدیران بی‌انگیزه، خودشان کنار بروند تا مدیران متعهد، توانمند و با انگیزه به مجموعه مدیریتی اضافه شوند.

وی تاکید کرد: جهاد کشاورزی یک مجموعه تخصصی است که با معیشت و نان مردم سر و کار دارد و هیچ ارتباطی به سیاست و باند و جناح ندارد؛ مگر می‌شود یک کارشناس متخصص کشاورزی، کار سیاسی کند؟ ما از روز اول در دولتی که نام مقدس مردمی را دارد، هدف ما خدمت بدون مرزبندی به همه مردم و جامعه هدف و همچنین استفاده از مدیران و کارشناسان توانمند و متعهد بوده و همین هم رمز موفقیت بخش کشاورزی در دو سال و نیم اخیر بوده و در این زمینه گام برداشتیم.

وی با اشاره به تلاش برخی مخالفین دولت و افراد سیاست‌زده برای تخریب خدمات و دستاوردهای بخش کشاورزی، تصریح کرد: برخی همکاران خود ما هم به این فضای سیاسی مخرب و تحرکات مخالفین دولت دامن می‌زنند و برخی هم تلاش می‌کنند برای دستیابی به اهداف خود، برای رییس سازمان هزینه درست کنند و متاسفانه برخی از این گروه‌ها از بستر برخی رسانه‌ها نیز برای تضعیف و تخریب این دستاوردها استفاده می‌کنند.

معتمدی‌پور گفت: با اعتقاد راسخ می‌گویم که از همه انتقادات حتی آنهایی که تخریبی هم بودند بهره گرفتم و آن را فرصتی برای خانه‌تکانی درون مجموعه‌ای، رصد عملکرد همکارانم و مهمتر از آن فرصتی برای بیان خدمات جهاد و گفتن عملکردها به مردم، قلمداد کردم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تفاوت‌های نقد بدون غرض با تخریب هدفمند و خاصمانه گفت: اثر رسانه امروز بر تسخیر افکار بر هیچ‌کس پوشیده نیست، بنابراین همواره برای قداست قلم و رسانه حرمت قائلم و اشتباه یک رسانه را به پای خبرنگاران سخت‌کوشی که بدون چشم‌داشت و حب و بغض در این مدت یار دوازدهم بخش کشاورزی بودند، نمی‌گذارم و قدردان حمایت‌ها، همراهی‌ها و نقدهای آنان هستم.

معتمدی‌پور تاکید کرد: از رسانه‌ها انتظار دارم که فضای رسانه خود را در اختیار افرادی با اهداف منفعت‌طلبانه نگذارند چرا که بحث روی منافع یک سازمان با جامعه هدف گسترده است نه شخص مدیر سازمان.

وی همچنین گفت که مدیر بخش کشاورزی باید احساس مسئولیت کند و این حس در ارباب رجوع به وجود بیاید که اراده لازم برای حل مشکل او وجود داشته حالا اگر نهایتا حل هم نشود این رضایت در بین مراجعین خواهد بود؛ مدیر را گذاشتند که مشکل مردم را حل کند اینکه دائم از مشکلات بگویید که هنر نیست، شما مدیر شدید که مشکلات را حل کنید نه مشکلات را بگویید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: قطعا مدیر مسئولیت‌شناس هم در مقابل مردم احساس مسئولیت می‌کند هم در مقابل دولت و سازمانی که در آن کار می‌کند، بنابراین لازم است در جهاد تبیین، هر مدیر یک رسانه باشد و خدمات و عملکردها با سند و برهان به مردم گفته شود.

وی افزود: جهاد حقیقتا از بسیاری جهات مظلوم واقع شده است؛ در بسیاری زمینه‌ها با تمرکز بر ضعف‌های زیرساختی، اقدامات شاخصی انجام شد اما نمی‌گوییم هیچ مشکلی نداریم و کافی است، بلکه باید شبانه‌روزی کار کنیم کما اینکه حقیقتا در دولت سیزدهم روزی تعطیلی را در جهاد کشاورزی به یاد ندارم.
معتمدی‌پور با بیان اینکه به هیچ عنوان مخالف بیان انتقادات و نقایص نیستم اما انتظار بیان خدمات و نقاط قوت را هم دارم، توضیح داد: وقتی بعد از ۴۴ سال از انقلاب برای اولین بار به سمت تکمیل حلقه‌های مفقوده زنجیره‌های تولید رفتیم و توفیقات خوبی حاصل شد، این‌ها خدمات کوچکی نیستند که با یک تخریب یا مطلب خلاف واقع، اثرات آن از بین برود؛ به عنوان مثال، خود مردم و تولیدکنندگان ماهی می‌بینند که با وجود رتبه سوم کشور در تولید ماهی اما یک گرم خوراک ماهی در درون استان تولید نمی‌شد ولی در این دولت هشت کارخانه تولید خوراک آبزیان شروع شد که یکی از آنها به بهره‌برداری رسید و بقیه نیز با سرعت قابل قبولی در حال تکمیل هستند که به زودی افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان سیب درختی می‌بینند که قبل از این دولت در بهترین شرایط فقط توان ذخیره ۲ هزار تن سیب را داشتیم ولی اکنون بالای ده هزار تن سیب استان را درون استان و در سردخانه های همین استان ذخیره می‌کنیم؛ می‌بینند که قبلا کمتر از ۲۰۰ تن فضای ذخیره مواد فاسدشدنی زیرصفر داشتیم ولی اکنون بالای یک هزار تن فضای سردخانه‌ای زیرصفر درجه ایجاد کردیم.

معتمدی‌پور تصریح کرد: کمترین آثار این خدمات زیرساختی این است که در امنیت غذایی توان ذخیره و تامین مواد غذایی استراتژیک را به بیش از یک‌ماه رساندیم درحالی که قبلا فقط توان اداره دو روز استان را در شرایط بحرانی داشتیم و این‌ها معنایی جز تامین امنیت غذایی مردم و توجه به زیرساخت‌ها ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کسب چندین رتبه برتر ملی از جمله بهره‌وری در مزارع شیلات، تامین و توزیع کود، کشاورزی قراردادی، جهش تولید در دیمزارها و… افزود: یکی دیگر از خدمات دولت مردمی سیزدهم، افزایش تولیدات گوشت مرغ از حدود ۱۳ هزار تن به ۲۰ هزار تن و راه‌اندازی دو زنجیره کامل تولید گوشت مرغ در گچساران و بهمئی بود که با تکمیل آنها ثبات و خودکفایی کامل در تولید گوشت مرغ محقق می‌شود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی خدمات این دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که ده سال روی زمین مانده بودند، از جمله سد کوهبرد و چند شهرک گلخانه‌ای، احیای ده‌ها واحد‌ راکد تولیدی در زمینه دام و طیور، شکستن رکورد خرید تضمینی گندم، افزایش قابل توجه تولید گیاهان دارویی و محصولات استراتژیکی چون کلزا، افزایش سطح باغات اراضی شیبدار و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد و گفت: برخی از این طرح‌ها در دولت قبل شروع شدند و هیچ‌گاه زحمات مدیران قبلی را نادیده نمی‌گیریم اما دستاورد دولت در این بخش، تسریع در تکمیل و اختصاص اعتبار و بهره‌برداری از بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام است.

وی یادآور شد: این‌ها چند مصداق از خدمات جهاد در این دولت است و از همه مدیران انتظار دارم در تعامل با رسانه‌ها و در فرصت‌های آتی بتفصیل و جامع، این خدمات گفته شوند.

لینک کوتاه : https://baztabfarda.ir/?p=12825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها